گزارش برنامۀ قلۀ کلون‌بستک از دهلیز جنوبی مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

اجرای برنامۀ قلۀ کلون‌بستک از دهلیز جنوبی مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

ارتفاع ابتدا مسیر: 2600 متر
منطقه: رودبار قصران/شمیرانات

ارتفاع قله: 3700 متر (یال اصلی)
تاریخ: 08/02/1402

7- مونا غیاثی
8- مهدی نامنی
9- فرشاد اسماعیل زاده
10- مهدی مشایخی (عکاس-گزارش)

وسیله دسترسی به منطقه: وسیله نقلیه شخصی

وضعیت هوا: صاف و آفتابی

زمان بندی برنامه: 6:05(ابتدای درّه-جاده دیزین)/9:15(یال اصلی کلون بستک)/11:00(ابتدای درّه-جاده دیزین)

وضعیت مسیر: ابتدای مسیر پاکوب (منطقه تفرّج گاهی-تل تنگه) و عبور از رودخانه و بعد از آن برفچاله های ممتد و عمیق

وضعیت زباله: خوشبختانه مسیر پاک و عاری از زباله بود.

آیا قله صعود شد؟ خیر (هدف از اجرای برنامه صعود به قلّه نبود)

شرح صعود و کروکی مسیر:
ساعت 6:05 وارد درّه شدیم و پیمایش خود را آغاز کردیم. از کنار روخانه عبور کردیم و قبل از برف چاله های دهلیز، صبحانه خوردیم. سپس کرامپون بستیم و بر روی برف چاله، شروع به پیمایش کردیم. هر چقدر که ارتفاع می گرفتیم، بر حجم برف و سفتی آن افزوده میشد. همنوردان به نوبت برف کوبی می کردند و در بعضی از نقاط هم به علت شیب زیاد ، مجبور به حرکت بر روی نیش کرامپون ها بودیم که البته تمرین بسیار خوبی محسوب می شد.
ساعت 9:15 به یال اصلی رسیدیم و استراحت کردیم و از همان مسیر بر گشتیم. سرازیر شدن از دهلیز پُر از برف، بسیار لذّت بخش و مفرح بود! در نهایت، 11:00 ظهر به ابتدای مسیر بازگشتیم. با سپاس فراوان از سرپرست محترم برنامه و “باشگاه کوهنوردی همّت شمیران”