گزارش برنامۀ سنگ‌نوردی منطقۀ کسیل مورخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

اجرای برنامۀ دیوارۀ پل خواب مورخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

نام برنامه: سنگنوردی روستای کسیل (جادّه چالوس)

منطقه: استان البرز/شهرستان کرج

تاریخ: 19خرداد 1402

اعضاء شرکت کننده:

۱- وحید شیخ زاده (سرپرست) ۲- علی الماسی ۳- فرشاد اسماعیل زاده ۴- مهدی مشایخی (عکاس-گزارش)

وسیله دسترسی به منطقه: وسیله نقلیه شخصی

وضعیت هوا: اغلب صاف و آفتابی، در میانه روز ابری با بارش پراکنده باران

زمان بندی برنامه: 6:30 الی 14:00

وضعیت مسیر: در 54 کیلومتری جادّه چالوس، جادّه ای فرعی به روستای “کسیل” وجود دارد که در ابتدای آن و در کنار یک قهوه خانه قدیمی، منطقه ی سنگنوردی دنج و زیبایی با درختان سبز و آب روان وجود دارد که پذیرای سنگنوردان و طبیعت گردان زیادی می باشد. در این منطقه افزون بر 15 مسیر “اسپرت” و “تِرَد” سنگنوردی وجود دارد که با درجه صعود های متفاوت، پاسخگوی نیاز اغلب ورزشکاران و سنگنوردان عزیز می باشد.

وضعیت زباله: خوشبختانه سنگنوردان و طبیعت گردان محیط را پاکیزه نگاه داشته بودند.

شرح صعود و کروکی مسیر:
ساعت 6:30 صبح، عوارضی آزاد راه تهران شمال قرار ما بود.4 نفر با یک ماشین به راه اوفتادیم و حوالی ساعت7:20 به جادّه قدیم چالوس و ابتدای روستای “کسیل” رسیدیم. هارنس پوشیدیم، گرم کردیم و با صلاح دید سرپرست محترم، کوئیک های یک مسیر 5.10b. را ریختیم و همه ی دوستان به صورت سرطناب، مسیر را تاپ کردند.
هنگامی که به اصطلاح گرم شده بودیم، برای مسیر های درجه ی بالاتر کوئیک ریختیم ( 5.10c. و 5.10d. ) و خوب طبیعتا چالش های بیشتری هم در انتظارمان بود. سه مسیری که تیم ما بر روی آن تلاش کردند، مسیر های “تعادلی” بودند که باید با دقّت به دنبال گیره پا بر روی مسیر ها می گشتیم.
همه ی اعضای تیم، به دفعات صعود سرطناب اسپرت و حمایت دینامیک را تمرین کردند.
در بالای یکی از مسیر ها (زیرکارگاه) و در ارتفاع حدود “بیست” متری، به ناگاه تکّه سنگی بزرگ به وزن حدود 6 کیلوگرم از مسیر کنده شد و به روی پای سنگنوردی که از آن “گیره” گرفته بود افتاد، امّا با درایت و هوشیاری ایشان سنگ مهار شد و به پایین پرتاب نشد و به لطف پرودگار، از بروز حادثه ای ناگوار جلوگیری شد و در نهایت ساعت 14:00 برنامه به پایان رسید.

گزارش تصویری از برنامه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *