گزارش برنامۀ صعود به قلۀ خرو نرو مورخ ۳۱ فروردین و ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

٦- سپيده پورحسين
۷- محمد احمدی
۸- محمد مرتضوی
۹- فرمیسک ناصرزاده (عکاس)
۱۰- فرید واحدی
۱۱- زهرا رکن
۱۲- حامد ثقفی

وسیله دسترسی به منطقه (همراه کرایه): ماشین شخصی

وضعیت هوا: آفتابی و نیمه ابری

زمان بندی برنامه: (اول مسیر-دره-سریال-جانپناه – قله و …)
۵:۳۰ حرکت از روستای آریم

وضعیت مسیر: مسیر پاکوب

وضعیت حیات وحش و گیاهان (فقط حیوانات و گیاهانی که مشاهده شد): درختان راش

وضعیت زباله: زباله در مسیر نبود

آیا قله صعود شد؟(در صورتی که صعود نشد در شرح صعود ذکر فرمایید.) بله قله صعود شد.

شرح صعود و کروکی مسیر:
قله خرو نرو مرز میان استان‌های مازندارن و سمنان است. این قله از سه مسیر صعود می‌شود. مسیر شمالی که از روستای سنگده آغاز می‌شود. مسیر جنوبی از روستای کنگلو و مسیر جنوب شرقی از روستاای آریم آغاز می‌شود.
روز نخست:
روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین برنامه آغاز شد. زمان و مکان قرار ساعت ۶ صبح خیابان شریعتی زیر پل صدر و بالای اداره پست بود. ساعت ۶:۱۵ به سمت جاده فیروزکوه حرکت کردیم و ساعت ۹:۳۰ به ابتدای جاده خطیرکوه رسیدم. در جاده خطیرکوه به حرکت ادامه دادیم تا به جاده فرعی روستای کنگلو رسیدیم. قله خرو نرو بالای سر ما بود. ساعت ۱۰:۱۵ ماشین‌ها را در روستای کنگلو پارک و به سمت قلعه‌ی کنگلو حرکت کردیم. مسافتی در حدود ۱ کیلومتر طی شد تا به قلعه رسیدیم. ساعت ۱۱ از سوار ماشین‌ها شدیم و به سمت روستای آریم حرکت کردیم. ساعت ۱۱:۳۰ به روستای آریم رسیدم و پس از بررسی مکان اقدام به زدن کمپ کردیم. تا شب در محیط اطراف کمپ بودیم. چشمه‌ای نزدیک محل کمپ بود. با اعلام سرپرست قرار بر این شد که ساعت ۵:۳۰ روز جمعه آغاز حرکت ما به سمت قله باشد.

روز دوم
ساعت ۵:۳۰ حرکت آغاز شد. خط الراس مشخص و مسیر جنگلی بود. ساعت ۷ به دشت تاروم رسیدیم. مسیری در حدود ۴ کیلومتر. در انتهای دشت و ابتدای مسیر کوهستانی توقف کردیم و صبحانه خوردیم. ساعت ۷:۱۵ دوباره حرکت کردیم. از دشت صعود کردیم و بعد دوباره به سمت دره فرود آمدیم تا ابتدای به دهلیز برسیم. شب دهلیز به نسبت زیاد و پوشش گیاهی درختان راش بود. ساعت ۱۰:۳۰ به خط الراس رسیدیم. و بعد از چند فراز و فرود ساعت ۱۱:۳۰ به پایین قله رسیدیم و بیشتر اعضا تیم ساعت ۱۲ روی قله بودند. از قله فرود آمدیم و ساعت ۱۳ به ابتدای مسیر فرود از دهلیز رسیدیم. فرود آمدیم و ساعت ۱۵:۱۵ به دشت تاروم رسیدیم. پس از ۱۵ دقیقه استراحت و نوشیدن آب چشمه دوباره حرکت را آغاز کردیم و ساعت ۱۷ روستای آریم بودیم. در مجموع در حدود ۲۳ کیلومتر پیمودیم.