گزارش برنامۀ دیوارۀ ورسک مورخ ۲ تیر ۱۴۰۲

گزارش برنامۀ دیوارۀ ورسک مورخ ۲ تیر ۱۴۰۲

منطقه: استان مازندران / سوادکوه

تاریخ: 02 / تیر / 1402

اعضاء شرکت کننده:

۱- محمود وفایی (سرپرست)
۲- سید حسین معینی فر
۳- مهدی نامنی
۴- مهدی حسینی
۵- مهدی مشایخی (عکاس-گزارش)

وسیله دسترسی به منطقه: وسیله نقلیه شخصی / ایستگاه راه آهن ورسک

وضعیت هوا: در ابتدای روز مِه غلیظ و در میانه روز آسمان ابری

زمان بندی برنامه: از ساعت 8:30 الی 14:30 در منطقه حضور داشتیم.

وضعیت مسیر: عبور از درّه ورسک و پیمایش مسیر پاکوب شده در کنار رودخانه، بدون شیب و عوارض طبیعی به مدّت 5 دقیقه

وضعیت زباله: علی رغم اینکه منطقه، پذیرای خِیل وسیعی از گردشگران و طبیعت گردان بود، اما خوشبختانه محیط پاک و نظیف نگاه داشته شده بود.

شرح صعود و کروکی مسیر:
6:10 صبح جمعه 2 تیر ماه، از فلکه چهارم تهرانپارس به سمت ورسک حرکت کردیم. با گذر از جاده فیروز کوه به روستای با صفای ورسک رسیدیم و پس از پارک ماشین ها به سمت درّه ورسک به راه اوفتادیم. برای رسیدن به منطقه سنگنوردی، باید مسیر درّه ورسک را از کنار رودخانه و از زیر “پل تاریخی راه آهن ورسک” حدود 5 دقیقه پیمایش نماییم. هوای بسیار مطبوع و خنک همراه با مِه غلیظ، سبب طراوت روح و جانمان میشد و صرف صبحانه در این هوا و محیط، باعث دریافت انرژیِ دو چندان می شد.
پس از صرف صبحانه، حوالی ساعت 9:15 هارنس پوشیدیم و آماده سنگنوردی شدیم. منطقه ورسک دارای چندین مسیر سنگنوردی (اسپرت و بلند) با درجه صعود های مختلف و همچنین “کارگاه های فرود و کارآموزی” می باشد و از این حیث، جواب گوی نیاز های گوناگون سنگنوردان محترم می باشد.
مسیری که سرپرست محترم برنامه انتخاب کردند، مسیر مرّبی با درجه سختی 5.12.B بود که ۱۷ متر طول داشت و برای “تاپ کردن” آن، به 15 میانی (کوئیک درا) احتیاج بود. در ابتدا جناب وفایی (سرپرست محترم برنامه) اقدام به صعود مسیر نمودند و کوئیک های مسیر را تا زیر کلاهک (قسمت کراکس) ریختند. سپس دو نفر از دوستان، شروع به “صعود قرقره” بر روی مسیر نمودند. در این زمان و در جهت مقابل، دو نفر دیگر از سنگنوردان با نظارت و آموزش سرپرست گرامی، کارگاه زده و 2 مسیر را به شکل قرقره به دفعات، صعود نمودند. (لازم به توضیح است که این دو مسیر، در واقع کارگاه فرود و آموزش بوده و امکان کوئیک ریزی بر روی مسیر وجود ندارد و به صورت “قرقره” تاپ می گردد.)
پس از تلاشِ قرقره بر روی مسیر مربی، سنگنوردان اقدام به صعود “سرطناب” بر روی مسیر کردند که تا کراکس مسیر انجام می پذیرفت و با شروع قسمتِ سختِ مسیر، پاندول شده و به پایین باز می گشتند. میانه های روز بود که آقای وفایی باز هم بر روی مسیر تلاش کرده و مسیر را تاپ کردند. اما هیچ یک از دوستان موفّق به صعود و تاپ کردن مسیر نشدند! در نهایت ساعت 14:30 برنامه به پایان رسید.

گزارش تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *